Scoren in Google voor lokale zoekwoorden

Een goede manier om nieuwe klanten te krijgen in het werkgebied van je bedrijf is om te scoren in Google voor lokale zoekwoorden. Zo kan bijvoorbeeld een winkel, loodgieter of rijschool ervoor zorgen dat de klanten hen vinden zodat zij niet zelf actief op zoek hoeven te gaan naar nieuwe klanten. Bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie kan daarbij helpen.

Dit soort bedrijven is op zoek naar mensen met interesse in hun specifieke producten of diensten uit een bepaalde regio van Nederland. Een loodgieter uit Brabant heeft namelijk niet zoveel aan een klus in Groningen. De afstand om te reizen duurt te lang en zal er ook voor zorgen dat er geen winst meer aan de klus te behalen is. In plaats daarvan wil een loodgieter nieuwe klanten vinden in de regio waar hij gevestigd is en een straal van enkele tientallen kilometers daaromheen.

Hoe werkt Google voor lokale zoekwoorden?

Scoren in Google voor lokale zoekwoorden betekent dat de loodgieter in Google wordt gevonden voor zoekwoorden als “loodgieter Eindhoven”. Dit is namelijk wat mensen intoetsen die een behoefte hebben aan een loodgieter uit de buurt. Wanneer zij dan zijn website vinden dan is er een hele grote kans dat hij een telefoontje ontvangt.

Je hebt misschien al weleens gehoord van Simply Rank seo Amsterdam (zoekmachine optimalisatie), maar voor lokale zoekwoorden is de strategie iets anders. Er zijn veel overeenkomsten maar bij lokale zoekwoorden heb je ook te maken met de Google Maps of Google Places resultaten. Om als bedrijf hierin gevonden te worden, moet er een andere aanpak gehanteerd worden dan bij de normale organische zoektermen.